Medieavel week

Towan






Tänk jag minns så väl första gången jag fick vara med på medeltidsveckan, äntligen! fick jag vara med. Flera år innan var jag en av åskadarna som såg på. Jag var 12 år då jag började året var 97 jag skulle få göra ett  litet intagningsprov. Sång, dans och akrobatik prov jag valde "Blinka lilla stjärna" Javisst jag menar såklart när jag började i gycklar gruppen PAX. Jag kan inte förstå att tiden har gått så snabbt, känns som om det vore igår men samtidigt så långt borta. Vi hade träning varje måndag i St: hans skolans aula det höll på i en och en halv timme vi gick igenom programet inför medeltidsveckan aa faktiskt ett helt år innan. Vi turnerade i Hansa städer  som lübeck hamburg riga många fler. Det var verkligen höjdpunkten resorna, men självklart medeltidsveckan med. Det bästa var när medeltidsmarknaden var innanför muren det  var mera verkligt då. Mysteriespelet ja det var det bästa. Kampen mot det goda och onda. Magdansöser, änglarna,djävlar, demoner, frossaren, skökan, Towan Obrador- "Allt har sin tid och vart företag under himlen har sin stund"The leader of the PAX i många, många härrans år. (Hon betyder mycket för mig och har ställt upp massor). Det var så himla spännande och sent på kvällen var det också. Sen plockade dem bort mysteriespelet för att dem skulle bygga om i ruinen st: nicolai. Det var tråkigt. Jag var med i PAX i tio äventyrliga år i både gråt och skratt. Den erfarenheten kommer jag att ha i mitt bagage  hela livet. Catarina Daun en väldigt bra kompis till mig är ledaren i PAX nu. Idag började medeltidsveckan på Gotland och pågår en hel vecka. Många klär ut sig i medeltidskläder och lever sig in i rollen.
Clematis är ett stort hak på medeltidsveckan där är det mycket tjo och tjim krus som klirrar och som krossas + dans på borden . Vi uppträdde där mycket under åren och fick betalt. Det var stora konferenser och små. Både internationella och svenska.


Här är jag en förskräckligt ful djävul på Clematis.. haha               Här inne har jag uppträtt med magdans, pax sång och dans. Vi hade även min och babes bröllopsfest här. one beautiful day a beautiful day tack vare Towan....

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, tänk att jag sitter redan och planerar mitt framtida bröllop. Har tusan koll på det mesta förutom musiken, det blir ett närmare projekt senare.

Men typ klänningen har jag ganska koll på, har värsta drömmen vad gäller skorna. Har koll på brudbuketten, dekorationen. Ca pris på maten, alla kort, svarskort, meny osv, har koll på prällen (häst och vagn om man vill)...ja jisses! Bara pengarna som fattas, bara och bara haha!

2009-08-03 @ 09:36:30
URL: http://snowihte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

WHATS UR NAME BRO/SIS'?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

WHAT'S UR THOUGHTS?:

Trackback
RSS 2.0