Flyttning av gamla inlägg från en annan blogg

eight legged freaks

Redigera inlägg

Igår morse när jag städade och donade i köket 'fick jag syn på något som jag har en fobi till , usch där kryper den på golvet, en svart spindel , det ser ut som att det är något motiv på ryggen på den' Det första som ploppar upp i mitt huvud  är   <The black widow(svarta änkan) !

I had to kill it right away. Jag tog sopkvasten och jagade den , iuuu den nästan svävade fram .. baaang i got it , yes.. sen spolade jag ner den i toaletten.

Jag tror nog inte att det var en black widow after all

??????????  Nooo , det var nog helt enkelt en vanlig oskyldig liten hus spindel, men man tror ju alltid det  värsta när man kommer utomlands.< den där måste absolut vara giftig ..men det är nog fördomar I guess. Jag önskar att ja inte var så förbaskad rädd för the eight legged freaks.

Anthony jobbade första dagen igår, det tycks ha gått bra , men han vet inte om han kanske vill ta ett av dem andra jobben han har fått istället. Han får testa det här ett tag nu, sen får han bestämma sig.

Jag var sviinhungrig så jag gjorde mig en veggie omelet







Klockan 19.00 gav vi oss iväg på softball games igen, men denna gången i en annan park . Det började att regna , så jag trodde för ett ögonblick på  sägnen < Dödar du en spindel , då börjar det att regna.

Men regnvädret försvann och solen kom fram...


(inte taget av mig)


Vi kom dit en timme för tidigt , så vi gick till parken och strosade runt lite  åå där fann vi en lekpark  med en gunga perfekt för Jeremiah



  





Efter att Jeremaih har fått leka av sig , ville Anthony veta exakt vilken plan dem skulle spela på, så  vi packade ihop vagnen och körde runt en vända, Där var det ett par som spelade så Anthony frågade

- Is it ok if I roll the ball with you?

Kvinnan svarade - Sure !

Jag och Jeremiah stod en bit bort o tittade på . Anthony ville plötsligt att jag skulle flytta mig närmare. Min första kontakt med människor här,lite nervig ' men det gick bra Dem tyckte att det var coolt att jag var svensk (Nice, tänkte jag)  Sen började träningen ,jag satte mig i skuggan . fast  eeh det fanns ingen direkt , svetten dröp på Jeremiah det var kvalmigt. Lite längre bort kommer en tjej förbi med sina två döttrar vi språkades vid ,hon var 22 bast barnen var 2 och fyra år gamla ,hon frågade hur gammal Jeremiah var och vart vi kom ifrån. Sen var matchen över två timmar senare. Kvinnan som vi träffade  i början kom fram - nice meeting you guys, we have to invite u for a barbeque, sure we will.. see ya . Och så åkte vi, jag var hungrig.

CIAO!!

R.I.P MICHAEL JACKSON U WERE A LEGEND





Skrivet av misstrowder 26 juni 2009 klockan 00:22 Länk till detta inlägg Kommentera Anmäl inlägg

just a ordinary day

Redigera inlägg










Alltid smoothie på morgonen




Igår hände det inte  så jätte mycket, stannade mest hemma hela

dagen , men har tagit endel bilder äntligen

Det verkar som att vi ska åka och träffa Anthonys familj  i New Orleans nästa vecka 'my god (som setare brukar säga)

Jag är ganska nervös,  fast det kanske jag inte borde vara än men ändå , tänk er ! det är Bigt endast lilla jag från Sverige , jag kommer att få  blackout inget ord kommer komma fram.. haha nejrå det går nog fint. 'hallå det här klarar väl jag... eeh

Fotografens verk


Anyway nu har jag börjat mitt träningspass igen eeh .., fast alltså hemma,  jag tänker inte bli bigmama bara för att jag bor i USA . Nej , jag äter hälsosamt , tränar styrketräning och stretch på morgonen och Yoga på kvällen,loove it!


I går eftermiddag gav vi lilla familjen oss i väg till the "office" som  ligger i lägenhet sområdet. Jag fick några applications jag skulle fylla i (formulär) ,alltså,jag måste också stå på kontraktet , snart är det alltså official att jag bor här också, ska bara bläddra igenom alla papper först och sen fram med pennan....... yea yea yea

Ni ser att jag har mycket intressant att komma med va?  hahaha , nä inte direkt ,  bloggen är rätt så smal idag. Jag sätter upp lite bilder istället.

my muscles yea yea what eva


Efter ögonbrynsplockningen











En pigg liten gosse


När bilen bogseras bort, efter krashen











                                                       vi fick skjuss av polisen hem


Skrivet av misstrowder 24 juni 2009 klockan 22:47 Länk till detta inlägg 4 kommentarer Kommentera Anmäl inlägg

To the mall (shoppingcentret)

Redigera inlägg


 men så gullig som han var så ville han fråga mig först'Sött va!?'

Jag tyckte att det lät som ett bra jobb +++++ i kanten all försäkring ingår ,toppen!

Vi åkte till the mall , (nu vet ni nog vad det betyder) . Det var jätte mycket bilar parkerade utanför och den första butiken som dök upp där inne var .... dada

 VICTORIA'S SECRET

Jag trodde personligen att det skulle vara sviindyrt därinne , men icke. Fem par hotpaints för 25$ som hittat' Anthony väntade utanför,tyckte väl att det var "a womans thing"

Det roliga var att när man ville prova någonting , föjde man med expediten,  hon knackade på provhytten för att se så att ingen var där, sen låste hon upp. Det var något nytt, men bra är det .

Sen gick vi vidare , shoppingcentret var ganska så stort.

Jag fick plötsligt syn på något som fick mina ögonbryn att resa sig. Det var ordet. En indisk kvinna plockade kunders ögonbryn med en "sytråd ha' vad häftigt, man fick bestämma vilken form man ville ha , man kunde även välja celebrities shapes,så som Penelope Cruz och andra. Jag betalade 10$ "to get my eyebrows fixed" det tog 10 tio minuter , hon bad en trycka ner ögonlocket och så fick jag sitta tills det var dags för nästa , det kändes som att hon knopplade plus att man hörde sytråden -biiong" varje gång hon plockade. Riktigt skicklig var hon i alla fall och bra! blev det.

Vi gick vidare till nästa butique, jag köpte mig en face cream

                      underbar för facet


 Efter det köpte jag ett par shorts, jag packade nämligen ner mer vinterkläder än sommarkläder, dono why.

Anthony köpte två Gospel'skivor en med Kirk Franklin och den andra med alla möjliga gospel singers'. Sen var det dags att kila.

Vi åkte sen och köpte en barnstol till Jeremiah som han tycks älska plus massor av frukt.

När vi kom hem  var jag sviinhungrig så Anthony gjorde i ordning en ostskink/oliv omelett och jag fixade sallad med massor av avocado  'me like jätte gott var det yummy,yummy och jeremiah kladdade ner hela stolen med banan 'nice.

 När kvällningen kom tog jag mig ett bad i badkaret med badsalt badkulor och bad bomb , där låg  jag och bara kopplade av. 

Efter badet utförde jag lite yoga för både "kropp och själ" magnífico!

CIAO BELLA!        


the mall


Igår var Anthony på arbetsintervju'and guess what? Han får jobbet,

Skrivet av misstrowder 23 juni 2009 klockan 17:23 Länk till detta inlägg 4 kommentarer Kommentera Anmäl inlägg

let's walk to the park

Redigera inlägg

Jeremiah har blitt en riktig hurtis, som man får verkligen hålla koll på vad han gör, han går nog snart.

Nu för en stund sen ramlade han och slog i läppen i ett bords hörn, det började blöda , usch stackars liten. men det gick över på en gång och han grät i typ 3 sek, hm märkligt, bebisar måste verkligen ha bra läkkött. Jag gjorde i ordning en nappflaska till honom han verkade vara trött, så jag lade ner honom i the crib (spjälsängen) men det brukar ungefär ta fem sekunder  innan han har förstått att han ligger där och börjar tjuta , han gillar nämligen inte att ligga själv han vill ligga nära intill oss.

ungefär så här

Nu ska vi vänja av honom vid det , ju tidigare desto bättre.

Senare på eftermiddagen kom Anthony hem  efter att ha varit och gjort ett projekt arbete,så då bestämde vi oss för att promenera till parken (lättare sagt än gjort) ditvägen var  inga problem , men hemvägen var rätt tuff , det är bakugn ute ingen skugga någonstans haha... tänk er"

När vi väl var framme satte vi oss till rätta på en parkbänk vi mixtrade med kameran .när plötsligt en man hojtar -  would u like me to take a picture of u guys? 

Jag svarade - If you don't mind.

- Not at all

Haha han verkade vara expert , han hade två hundar med sig , en stor och en liten dem verkade inte ha något emot att stanna vid gräset medans han tog foton av oss

Anthony utbrister - Look the dog got shoes on. mannen svarar - Yeah  you now,he is so old so he is dragging hes legs thats why he got them on, - oh <svarade vi.  En väldigt trevlig man, bilderna blev jätte bra !  Tyvärr kan jag inte visa dem här idag,men vi ska till det mall(shoppingcenter) senare,  då ska jag köpa en kabel.


see ya!!

Skrivet av misstrowder 22 juni 2009 klockan 17:15 Länk till detta inlägg 2 kommentarer Kommentera Anmäl inlägg

today is a new day

Redigera inlägg

Ja, hoppas att ni har återhämtat er från igår.

Jag är ledsen om jag skrämde upp er , today is a new day

Igår var det äntligen dags för det årliga doppet

 i poolen här i grann området. Det var så skönt att äntligen få svalka av sig i den heta solen. Jag tog långa simtag kunde inte njuta mer... vattnet var turkost varken för varmt eller kallt , haha ok jag tror nog att  ni förstår vart jag vill komma.

Jag vet att ni väntar förbrillt på att jag ska sätta in bilder här, det gör jag med. men kabeln till kameran är borta och datorn tar inte minneskort, så vi ska ta och införskaffa en snart. håll i er ett litet tag till så kommer det bilder så småningom..

Vi hela familjen åkte till en rad av köpcentrum i torsdags, det var  en jäkla skillnad jämfört med Sverige , vi åkte till BabiesRUs med massa barnkläder och barnmat och massor av annat. Nu förstår  jag varför Anthony sa till mig att vänta med att köpa barnkläder tills vi kom hit, jag har nog aldrig sett så mycket barnkläder förut. och inte nog med det vi åkte även till Target en stor affär  med all möjlig elektronik  jag hittade ett brakfynd, en MIXER! haha jag skulle inte överleva annars' jag måste ha min hemmagjorda smoothie på morgonkvisten. och jag betalade ungefär 150 kr för den , och den är verkligen suverän

Men om jag sen + på den plus en mikro,två par skor en facelotion,kläder wipes , blöjor byrå av plast och massa annat så blev det totala värdet 1000kr heel sick!

Så ska ni shoppa,  spara pengar och kom hit

Efter Target gick vi och handlade mat på Kroger, oj, oj,oj det blev mycket mat en heel matvagn full , och upp till bevis nu då "ALLA" som har fördomar om att det inte finns någon hälsosam mat här. kan jag med glädje säga att ni har feel , det finns så  mycket färska varor av alla det slag färsk frukt färska grönsaker 'you name it' och servicen är otrolig , du behöver inte ens lyfta ett finger för att packa i varorna, dem gör det nämligen åt dig, ok fast det kanske är för mycket service 'men ändå, billigt var det också + vänligt bemötande..= GREAT!

Skrivet av misstrowder 21 juni 2009 klockan 18:36 Länk till detta inlägg 2 kommentarer Kommentera Anmäl inlägg

one guardian angel was by our side

Redigera inlägg

Jag vet inte riktigt hur jag ska skriva det här, men det  måste  göras.

Igår var vi ute en sväng med bilen  eftersom att Anthony skulle spela softball vid sextiden. Då vi ska åka hem händer det som absolut inte får hända  en som är rädd för att skaffa körkort, När vi skulle köra rakt fram på vägen vid grön gubbe , ser vi en bil som ska passera oss i samma veva , jag fattar inte att det händer, men det sa bara krash och världens smäll....

Jag vet vi var med om en bilkrash , jag är så rädd" , visste inte vad jag skulle ta mig till. trodde att bilen skulle explodera ,öppnar dörren springer till bakdörren  vid baksätet där Jeremiah sitter .... oh my god  alla lever !

Jag är djupt shockad och sätter mig lite längre bort

Anthony frågar mig om allt är bra med mig. what! bra? knappast . helt jäkla otroligt det som har hänt , vi var så nära på att stryka med  så att det är helt sannslöst. nåväl , ambulansen kom och plockade   bort överblivna rester från krashen, bilen var heelt total kvaddad.

Dem kommer fram till oss och frågar om vi är oskadde , visst vi klarade oss utan nästan en skråma små brännmärken på benen bara eftersom att jag hade shorts på mig.Visst jag var shockad och grät men eftersom att vi inte hade skadat oss var det ingen fara enligt dem, hm...

Ja inte nog med det, sen kom polisen och förhörde oss en massa... jag vet att det inte var Anthonys fel till 100% det verkade som att dem höll med mig, eftersom att  Aset som körde på våran bil inte hade något jävla  (ursäkta språket)  körkort  whaaat!? Polisen sa att  -The main thing was that we were all  alright.

Tur att Anthony har försäkring som täcker upp skadorna på bilen. men jag sätter nog mig inte i en bil på ett BRA tag , ja nu vågar jag inte ens ta körkort. Neva Eva! 

Polisen var trevlig ha' det påminde precis om Cops om ni har sett det någon gång. likadana uniformer och för att  inte tala om sheriffstjärnan dem

hade på bröstet..

Först frågade dem ut massa om mig t ex om jag hade något körkort, eller pass. men nej det hade jag inte med mig då. Det verkade lugnt ändå..

Polisen blockerade hela vägen ," plötsligt" kör en bil  om polisbilen  och på andra sidan med ,  polisen springer fram och skriker " Hey hey what do you think youre doing?

Det visade sig vara  mamman till killen som körde på oss , heelt galet alltihop.. Dem började sen kolla igenom hennes bil . sen bogserade dem bort den  och våra bilar med,  alltså bogserings mannen. Vi fick skjuss av polisen hem. han hade bott många år i Tykland (Frankfurtt)  sen kunde han en mening på  svenska  'vhur mår du" på så här snygg texas accent                                          

I alla falll kom vi hem,  thanks for that  Polisen frågade om min mamma var singel ....  eeh ok efter allt som har hänt , ska man plötsligt bli skämtsam då? Kanske är det ett sätt att lugna nerverna på........

"One Guardian angel was by our side"

Ingen är odödlig det har vi nu fått erfara

Thanks to the airbags

outube.com/v/awLTX68jkIo"

Den här låten lyssnade vi på precis innan allt hände. scary!

Skrivet av misstrowder 20 juni 2009 klockan 17:19 Länk till detta inlägg 5 kommentarer Kommentera Anmäl inlägg

flytten till Texas

Redigera inlägg

"This blogg is about me and my little family whom moved to Texas yesterday, and whom now have arrived to Irving Texas."

Jag är sa himla glad över att sista  följde med till Stockholm och även till Arlanda med Anita för att vinka av oss, thanks sis

Ja nu sitter jag här i Texas, resan gick bra men ganska många timmars flygtid. Jeremiah har varit så duktig, lilla gubben åtta månader gammal.

Vem trodde att tiden skulle gå så här fort? Vi hade två mellanlandningar philadelphia och washington.

 Nu  är vi här och vi anlände klockan 22.00 amerikansk tid, så man måste räkna sju timmar bakat for att få den svenska tiden. jetlagen( tidsskillnanden) tar ett tag att lära sig.. Vi var iallafall väldigt trötta alla tre och gick o lade oss jag o Jeremiah i den gosiga sängen och Anthony på soffan ( As usual) vi vaknade till och kände oss pigga , men det hade bara gått tre timmar haha jag som trodde att jag hade sovit hela natten. Annars har vi bara chillat idag, later on i will eat american pancakes;)

Visst ja! lägenheten är jättefin =)

skriver mer i morn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

WHATS UR NAME BRO/SIS'?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

WHAT'S UR THOUGHTS?:

Trackback
RSS 2.0