Flyttning av gamla inlägg från en annan blogg

Mississippi here we come

Redigera inlägg

I morrn bär vi av till Mississippi för hälsa på Anthonys familj, släkt och Jeremiahs andra halva. Haha det var väl på tiden eller vad säger ni? Vi ska bara bila i si sådär sju timmar hm.. skojsigt, hoppas att Jeremiah klarar av det utan att bli för upset. Det ska i alla fall bli spännande I'm excited.

Annars idag åkte vi till The mall jag gick förbi Victoria's Secret och köpte lite cheekies, det är min nya favorit trosa himla fina och grymt bekväma. 5st 25$ kolla in webbsiten victoriassecret.com

Även ni män kan gå in därman vet aldrig, ni kanske ska köpa något snyggt till er woman någon gång. Jag rekomenderar det verkligen + att det inte är för dyrt. Vilken är er favorit trosa?

Så här snyggt paketerade dem in varan åt  mig lyxigt!

( Det förtjänar vi damer lite piff i den gråa vardan, hehe)




Det här är The cheeky, puppyn fick man på köpet, den  är deras logo djur.





Jag skulle ju till poolen idag som jag hade bestämt igår, men icke. Ett softball team( ett annat) ringde Anthony precis när jag skulle på med swimsuiten. Dem skulle ha practise .så vi åkte till planen lite innan 18.00, men träningen började inte förens kl 19.00- 21.00 Där satt jag på en bänk i hettan. Jag beslöt mig för att fotografera lite.




Vad är detta i trädet???

Groose









Anthony trivs mycket bättre i det här teamet. Det är bara ett mans lag + att det är mer seriöst. Jag är så glad för hans skull. i det andra teamet kände han sig som en i mängden bara.




























MPP8"

   Dagens låt en grym låt


See ya in few days

Skrivet av misstrowder 15 juli 2009 klockan 06:55 Länk till detta inlägg 3 kommentarer Kommentera Anmäl inlägg

starbucks läskande

Redigera inlägg

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om idag, har inte så mycket att lätta mitt med. Jag tänkte äntligen gå och ta ett svalkande dopp i poolen, men när vi väl kom fram till gaten  var det stängt En lady sa att det var stängt på måndagar,Det fanns heller ingen badvakt där,  badvakt = swimming

Så jag får bada i morgon istället, ser fram emot det.

Jag var så fruktsugen, så vi åkte till Kroger

Här hittar man så mycket , så jag gick  omkring och fotade lite. för att visa er (paparazzi) kände mig som det hehe...













Jeremiah får sitta i kundvagnen









   Allt ni ser på bilden är färsk frukt och grönsaker. Det finns mycket nyttigt man kan köpa.







Allt det här är bebismat + 2 hyllor till,  allt är organiskt.











                                                        is mocha från Starbucks fanns

                                                         att köpa , så läskande i värmen

                                                 

Lite hemläxa till er


Glöm inte andningen

You can do it'






















































































 poolen i grannområdet , läskande va?

 

 

  här i området 








    Fastnade med penisen när han hade sex med bänken hahaha.... alltså hallå??

 









Jag var i kyrkan igår men bara i lekrummet med Jeremiah , det finns förvisso en lek tant där jämt för barnen. Jag ville absolut inte in i kyrkan , men dem propsade hela tiden men. - She is doing very well with the kids. Jag sa - I rather stay here with Jeremiah. Hon sa - Go ure alright, tjatigt värre. Dem ville även få med mig på bibelskola. Jag försökte ignorera och svarade bara - mm.mm. Dem ville till och med ha jeremiah på bibelskola. Jag sa- i don't know. Då viskade hon  något i hans öra. Ja, det var nog sista gången jag gick dit. jag får väl skylla mig själv, men jag trodde faktiskt att man kunde vara mer neutral inte så hjärntvättande. Det har jag bevis på att dem kan vara, På Gotland hon som vigde oss , hon var religiös fast mer naturlig och inte hjärntvättande..




























 Ärlighet varar längst"

Ty den slites minst"














 Thats all for tonight folks!

Sleep tight or have a great night










                               


























































































Skrivet av misstrowder 14 juli 2009 klockan 01:04 Länk till detta inlägg Kommentera Anmäl inlägg

Två timmars power nap

Redigera inlägg

Hej! Har ni saknat mig? Hehe...

Roligt efter att man har skrivit ett inlägg och metro vägrar spara det, hm det hände mig igår tre gånger. Nu ska jag se om det här inlägget godkänns, det måste ha vart något fel helt enkelt. Om inte så byter jag blogg. I will tell you'

Mitt memory card till kameran har krånglat en massa, så i förrgår köpte vi två memory card. Nu kan jag ladda upp bilder igen Bilder = roligare blogg.

Igår 10.30 hade jag Yoga jag valde 90 min ett 60 min Earth och 30 min Wood ( mer styrka och träning av små muskler)

Nu har jag knäppt ett kort på yoga studion också.

                                 Det här är placet där det magiska sker

I passed the 10 first classes. Därför fick jag ett armband som det står Sunstone Yoga på. It doesn't show on the picture though.

                              



Efter varje Yoga pass tar jag det här Electrolyte (That's the shit) man blandar ut det i 25cl vatten och skakar om, det ger dig energi + du får tillbaka ämnena du förlorat under passet så att man orkar med vardan. Innehåller inga konstigheter heller.


Efter yoga passet kom min lilla familj och hämtade mig, vi var alla helt slut. Anthony deckade på golvet raklång. Jag matade Jeremiah, åt lunch sen slängde oss på sängen och slumrade in i två timmar. Det var skönt. Under tiden jag och Jeremiah sov så hade Anthonys uncle vart och lämnat ett 50 tal movies och musik från det senaste som han har laddat ner till oss vilken snäll uncle! Det var bl a Obsessed med beyonce som jag verkligen kan rekomendera.

Music MJ- Invincible, bra musik from The King of pop.

Det blev movie night för hela slanten



Så här sött sov Jeremiah


Men det varade bara i en och en halv timme.



Är det någon mer än jag som har märkliga drömmar?

Igår natt hade jag en spök dröm - Usch den var inte rolig.

Jag drömde att vi lilla familjen här skulle hyra ett rum på ett gammalt pensionat, tror att det var på Gotland men  är inte helt säker. I alla fall, Jann (brorsan) hade tydligen bott i samma rum som vi skulle hyra. Han berättade att det spökade konstant hela tiden. hm märkligt att vi ville bo där då. men men en natt när vi sov knackade det på väggen, det var en gestalt han knackade med händerna ihop riktade framåt. Våran säng åkte fram och tillbaka och någon högg i min hand med en blyertspenna.  skumt värre och otäck var den. Tror ni på spöken??

                 




Skrivet av misstrowder 12 juli 2009 klockan 16:21 Länk till detta inlägg 1 kommentar Kommentera Anmäl inlägg

Better late then never

Redigera inlägg

Hej, jo tell me about it, jag vet att jag inte har skrivit på ett tag nu, mama got busy men självklart ska jag dela med mig med det som händer här i America. Förresten,  såg ni The Memorial  av MJ igår? Ooh det var sorgligt att jag inte kunde hålla tillbaka tårarna. Minnestalen, musiken allt var så fint, men fruktansvärt sorgligt. T ex när Paris höll sitt minnestal - ever since I was born, daddy has been the best father you can't even imagin.... and i just want to tell you that I love him so..  so much. Vi ser honom som the King of pop the Icon, men det var barnens pappa han var så mycket mer än pop ikon. För jäkligt. 


 

Mariah uppträdde med låten "I'll be there

Hon ber om ursäkt över att  hon inte gjorde tillräckligt bra ifrån sig på sin performance, Whaat? jag tyckte att det var jätte bra. Vad tycker ni?




en favorit

Will you be there








                    





Tur att dem har varandra



Nåväl, nu måste han få vila i frid R.I.P MJ

Över  till något annat. I söndags följde jag med Anthony till kyrkan, fast innan det hade jag Yoga as ususal i love it, lärarna  är hur trevliga som helst. I alla fall i kyrkan gick jag över till lekrummet med Jeremiah, jag klarar inte riktigt av att predika i kyrkan så religiös  är jag inte. I lekrummet fanns det flera barn med sina föräldrar. En kvinna som var där (kommer inte ihåg namnet) pratade jag med, hon är från Los Angeles men  bor här nu,  hon sa att hon skulle hålla utkik efter ett helg jobb till mig, snällt va!?. Yes jag ska försöka jobba helg så småningom. Gudtjänsten var över och Anthony kom och hämtade mig och Jeremiah. Vi var på väg hem, när prästen plötsligt frågar oss om vi vill stanna kvar på lite  Independence Day käk, visst det hade vi ingenting emot. Det var en heldel folk som stannade kvar och mycket mat var det. Jag plockade åt mig av det som såg nyttigt ut haha... det fanns kyckling, men den var friterad så jag lät bli. En äldre dam kommer fram till vårat bord och hälsar glatt, sen frågar hon. - Ure not going to get some chicken? Jag svarade. - No mam I'm healthy. Då sa hon - Get out of here no one is healthy here..

Hahahaha det var roligt, man är tydligen konstig för att man håller sig undan från fettet.

Annars har det inte hänt sådär jätte mycket

Vi hade tvättstugan igår tisdags , här betalar man för att tvätta, en maskin kostar 2$ .

Jeremiah har tre tänder på G därför är han extra gnällig

lite pics på Jeremiah




Skrivet av misstrowder 9 juli 2009 klockan 04:45 Länk till detta inlägg 5 kommentarer Kommentera Anmäl inlägg

Independence day

Redigera inlägg

Hallå, på  er !

Nu har det hänt lite mer här i America ,  som måste uppdateras nu. Först och främst i fredags hade Anthony softball match, and guess what? Hans team vann! Första matchen  för honom och dem vinner, snacka om att jag är  stolt över min kära man. He is doing great out there. När matchen var över, bjöd en av coacherna över oss på efter chill till sitt hus. äntligen lite connections. Det var mycket trevligt, vi blev bjudna på öl, jag tackade ja Anthony tackade nej, han körde ju. mm.. gott med en svalkande öl i stundens hetta. Även fast klockan var runt 23 snåret så var det svettigt. Vi satt alla utanför huset på stolar, frysar, ja allt vi kunde komma åt. Vi fick oss verkligen ett gott skratt efter den kvällen,  amerikanarna skämtar verkligen hela tiden haha... Vi var nog dem yngsta i kategorien alla andra var medelålders., men det gjorde absolut ingenting. Jag känner mig mer confident nu,inte alls lika skraj över  att prata med folk längre.

Lördag

The big day was here Indepedence day. Vi märkte inte av det så mycket i början på dagen, alla affärer var ju öppna vi handlade mat på Krogers .se vad jag hittade , jag var ju verkligen tvungen att köpa. haha.....









Sen senare när jag strosar runt i en affär medans Anthony och Jeremiah går till Target finner jag min första vän där. Hon heter Jessica är 23 , hon är gift och  har en son som är åtta vad nu det ska betyda, antingen  år eller månader, what ever. Vi började samtala  när jag kom in i butiken , när hon frågade om jag ville ha hjälp med någonting< Jag sa att jag bara kollade runt lite. Då sa hon någonting jag inte riktigt förstod.

-what? <hon svarade - I'm just daydreaming < jag svarade - thats what I usually do too. Sen började vi prata om dittan och dattan om hur jag hamnade här o sv.

Hon hjälpte mig att hitta ett par shorts som jag köpte sen.

Sen fick jag hennes nummer så vi ska hitta på något någon dag. Haha .. det låter ju precis som en date, men icke.

Det är så här man får göra för att skaffa kontakter , man måste ju börja från någon ände när man inte har något nätverk ännu. Se här, jag träffade Anita på ett pendeltåg för lite mer än ett år sen och vi är  riktigt bra kompisar





                                                          Anita

Senare på kvällen var det man verkligen märkte av Independence Day. Vi skulle se på fyrverkerier som skulle fyras av kl:  21.45 .på vägen dit med bilen, så var det fullt av folk längst vägarna + massvis med barn. Trafikpoliser var uppradade på varje övergångs ställe, för att leda bilarna i rätt riktning till garaget. Väl framme i parken var det proppfullt överallt, på trottoarena, gräsplätten och på stolar.









Sen avfyrades fyrverkerierna , jätte fint var det










Sen bar vi oss hem igen, men innan vi åkte hem passerade vi förbi ett matställe, vi var hungriga tomatsoppa till lunch står man sig inte på länge. -Vadå waterburger? < sa jag       - Wat a burger< sa Anthony 

Stället  hette WATABURGER, haha... jag tänkte hamurgare baserat på vatten , smart som jag är..




 drive in var det också

på vägen hem såg jag glassbilen

Skrivet av misstrowder 6 juli 2009 klockan 22:24 Länk till detta inlägg Kommentera Anmäl inlägg

signed up for a whole year at the yoga

Redigera inlägg

Tjoflöjt!

Another day, another day!!

Jag känner mig såå glad  Kan det vara yogan som har gjort mig så här? I do think so. Haha jag har vart på 90 minuters pass i tre dar i rad svettigt! Men klart värt det..

Nu har jag även sattit upp mig på ett helt år , man får delta i så många klasser man vill - thats what I'm talking about!    Jag pungade ut med 7000kr för ett år. men tyckte det var värt det. Jag ska även leta helgjobb så  fort mitt Security card har anlänt.

Efter yoga passet åkte vi till Target haha min kära man var trött  på att se min gamla bikini överdel varje dag lol , så jag fick införskaffa mig lite bh-ar till slut, jag köpte ett par yoga pants och några linnen man måste byta linnen varje dag så damn" svettig blir man.

På vägen ut fick jag prata med Angel . tänk er' hon har tre barn att ta hand om och 21 år gammal. Imponerande! Som att det inte var mycket jobb med en. Vi ska ju eventuellt till Mississippi på fredag morgon ehh bara  åtta timmars bilfärd phuu". Angel var verkligen hur trevlig som helst ,första gången jag pratar med henne, känns bra.

Här i USA är det Independence Day på lördag en jätte stor dag och små amerikanska flaggor var utspridda längst  vägarna , häftigt'



Independence Day

commonly  known as the Fourth of July, is a federal holiday commermorating the adoption of the Declaration of independence on July 4, 1776, declaring independence from the Kingdom of Great Britain. Independence Day is commonly associated with fireworks,parades,  barbecues,  carnevals, picnics, concerts, baseball games, political speeches and ceremonies,and various other public and private events celebrating the history, government,and traditions of the United States.

Independence Day is the national day of the United States

Skrivet av misstrowder 1 juli 2009 klockan 22:41 Länk till detta inlägg Kommentera Anmäl inlägg

Yoga start!

Redigera inlägg

Here we go again

Igår följde jag med Anthony till the church tro det eller ej men det nog  inte min grej direkt , jag är nog inte tillräckligt religiös tror jag. När vi kom in i kyrkan skulle man skaka hand med grannen och grannarna, framför oss såg jag "The Holy Bible" Alla ställde  sig upp och prästen startade sin prayer.

. Jag tror nog inte att 

Det var lite komiskt när kören ställde sig upp och började sjunga haha det  var äldre tanter och farbröder som sjöng,  i allafall en av tanterna trodde verkligen att hon kunde sjunga,  så hon tog verkligen i från fotknölarna och det lät hemskt , ni vet ett sånt här fake vibrato hon gastade mest. Jeremiah tycktes inte att kunna sitta still heller , han började ljuda en massa, så Anthony sa - Can you at least check the nurseryroom out? Its in the other building

Så jag tog vår son ut från kyrkan och in i lekrummet där andra småbarn lekte med sina foräldrar.

En förälder sa - If u want to u  can go back to your husband. we go and get you, ifhe starts to cry.

- No mam,ill think I stay here.

När mässan var över kurrade magarna , vi behövde något att äta. Vi åkte till ett place som heter granys mitt första fastfood ställe  här . Vi beställde buffe' Jag tog mest grönsaker och sallad det andra flöt mest i fett 'no transfets for me.

Efter maten åkte  vi för att leta efter plugs till kontakturtaget, för att inga bebisar ska hålla på att mixtra där.

Vi hittade inga affärer som hade det , vad ska man göra> det mesta var stängt der var ju söndag,men på vägen hittade jag något annat <Halleluja moment> !! Jag fann en yogastudio hell yeah!  Vi gick in och pratade med yoga läraren, dem hade ett kalas erbjudande 10 dagar för 10$ that is sheap for real,Yogan heter "Sunstone yoga" jag börjar imorgon bitti

I morse bar det i väg till yoga studion, när vi välkommer dit berättar hon om hur en yoga klass ser ut Det är uppdelat i fem olika serier


Fire Series

Health & Vitality

Earth Series

Fitness & Flexibility

Wood Series

Alignment & Method

Metal Series

Stamina & Strenght

Water Series

Mental & Physical Haarmony

  det är en tempurerad ~98,6 F. Humidity~60% (37C) haha ni kan tro , vad varmt det var ,det kändes som att komma in i en bastu. Hon sa - no running in and out to get som air, you have to lay down for a few sekunds and then continuing.

Jag klarade det väldigt bra ,  trots hettan, och klassen var jätte bra! Ska dit i morrn igen! 

                                                          

 Jeremiah blir bara större och större, tänk att det ska gå så snabbt. När man vänder sig om för att kolla vart han har tagit vägen , så är han bara borta, fast vid sitt favvo"häng matsalen. - Vart är du Jeremiah?  Så tittar han fram och ger mig ett stort leende med två små tänder busfröet


Skrivet av misstrowder 30 juni 2009 klockan 03:43 Länk till detta inlägg 2 kommentarer Kommentera Anmäl inlägg

shopping

Redigera inlägg

Aight!

Jag vill först och främst , ställa en enkel fråga till ALLA". Är det någon som stör sig på att jag mixar både svenska och engelska??

Det här är nämligen mitt sett att skriva på 'so that u kno.

Nog pratat om det,  över till gårdagens händelser.

Igår vid si sådär  12,00 åkte vi till Target och Ulta beauty , jag vet det har blitt rätt mycket shopping lately , men ska man ha ett hem , måste man ju skaffa sig endel grejer också.

Efter shoppingen åkte vi till Victoria park och tog en liten promenad runt i området. Vatten. vatten,vatten ' behövdes. Det var så hiskligt varm ute.

         parken

Efter parken åkte vi och shoppade mat på Kroger som will last for a week or two.. Till middag blev det spagetti med räkor och weggies soo delicious och till efterrätt one big fruitplate .fast alltså vi  åt inte upp hela.  Senare på kvällen tod jag mitt inköpta pedikyr sett  och tog hand om mina fötter som behövde lite ompyssling.



Skrivet av misstrowder 29 juni 2009 klockan 05:36 Länk till detta inlägg Kommentera Anmäl inlägg

Jeremiah got toys

Redigera inlägg

Igår   ägnade jag nästan hela dagen åt att lyssna på MJ musik och för att hedra hans minne..

Yes nu har Jeremiah fått lite toys toys , that will keep him busy, ja han går ju snart trots allt. Innan Anthony skulle till jobbet kl 15.00 gav  vi oss av med bilen till ToysRus , jo därför att det är inget  direkt  gång avstånd dit ' believe me' jag vill gå.

Nåväl, vi köpte honom en gåstol som faktiskt är en  mini kundvagn med "varor" , sen kan man vrida på knappar för att lyssna på melodier eller för att höra olika ljud osv. Han tycks gilla den i alla fall





Vi köpte också solskydd till honom till bilen + två paket baby food 12 st i varje 2 paket för  4$ niice..

Ja det är mycket man ska tänka på som föräldrar.

Idag skulle jag haft mammagrupp på Gotland ,vi har / hade nämligen det varje fredag förutom helgdagar .Vi träffades på Fornsalen och fikade och snackade , jag saknar det faktiskt mycket trevligt hade vi. Vi träffades först innan barnen var födda ,då vi alla var höggravida, haha, Charlotte följde med som min "man" eftersom att Anthony inte var i Sverige då HAHA jag sa -det här är min man , nä



  han är i Irak.

Det var första dagen på mvc gruppen med oss blivande mammor det Challe i own u a thanks for comin with me.... miss you





                                                 









Skrivet av misstrowder 28 juni 2009 klockan 03:42 Länk till detta inlägg Kommentera Anmäl inlägg

R.I.P MICHAEL JACKSON

Redigera inlägg

Jag antar att alla har hört det tragiska som skettThe legendary king of pop



Ja vet han är död!

Han hade pratat inför pressen i London om sin sista Comeback     "This is it" Han hade en slutsåld turne' med 50 konserter i juli.

Tänk er alla som såå  såg fram emot att se sin stora Idol på scen..

För jäkligt

känslan' det känns tomt på något märkligt sätt,  det är en shock för de flesta, HE BROUGHT SO MUCH MAGIC THINGS TO THIS WORLD!!

Jag tror att han kommer lämna ett stort tomrum för alla på den här planeten. Han var allt! Han slog igenom först på MTV bland dem  mörkhyade,  han bröt mönstret.

Själv minns jag när jag var riktigt liten på att storebror Peter hade ett kasettband BAD som han brukade lyssna på med Michael Jackson ,Sen 91 kom "Black or white" som är en av favoriterna , Den säger allt .  säg mig, är det någon som inte rycks med och vill dansa?

jag minns att jag såg videon på tv ,vi bodde i Sthlm dåoutube.com/v/ZI9OYMRwN1Q"

Jag minns även när vi gick på skräddarens fritids när vi tittade på "SAVING WILLY" en kanon låt med Michael Jackson - Will you be there

outube.com/v/ppEKY3Pxs5U"

Hold me, like the river jordan
And I will then say to thee
You re my friend
Carry me, like you are my brother
Love me like a mother
Will you be there...
Weary, tell me will you hold me
When wrong, will you scold me
When lost will you find me?
But they told me a man should be faithful
And walk when not able
And fight till the end but I'm only human (instru.)

Everyone taking control of me
Seems that the world's
Got a role for me I'm so confused
Will you should to me you'll be there for me
And care enough to bear me
(Hold me) (lay your head lowly)
(Softly then boldly) (carry me there)
(Hold me) (love me and feed me)
(Kiss me and free me) (I will feel blessed)
(Carry) (carry me boldly) (life me up slowly)
(Carry me there) (save me) (heal me and bathe me)
(Softly you say to me) (I will be there)
(Life me) (lift me up slowly)
(Carry me blodly) (show me you care)
(Hold me) (lay your head lowly)
(Softly then boldly) (carry me there)
(Need me) (love me and feed me)
(Kiss me and free me) (I will feel blessed)

Spoken : in our darkest hour in my deepest despair
Will you still care? Will you be there?
In my trials and my tribulations
Through our doubts and frustrations
In my violence my turbulence
Through my fear and my confessions
In my anguish and my pain
Through my joy and my sorrow
In the promise of another tomorrow
I'll never let you part for you're always in my heart




Låt oss hålla en tyst minut för Michael.............

MICHAEL,  REST IN PEACE!






We will always love you ur spirit is now in a safe place


\Sök i denna blogg

Prenumerera på bloggen

Arkiv

Mina favoritbloggar

Mina favoritlänkar

RSS RSS 2.0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

WHATS UR NAME BRO/SIS'?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

WHAT'S UR THOUGHTS?:

Trackback
RSS 2.0