My trip with the dart turned into a sightseeing

Jo det där med att ta Darten igår vet jag inte om jag gör om, det var ju ingen som visste vart jag skulle och dem gav mig fel vägledning. Det började bra, jag gick upp till mini market som ligger i närheten av där vi bor för jag skulle hämta ut pengar till bussen, men då frågade mannen i affären en kille om han hade använt sitt dart dagskort färdigt och aa så fick jag det, snälla människor finns det gott om i allafall. Jag tackade och neg. Indien mannen som jobbade i affären pekade ut och sa att jag skulle stå i hörnan där en gul skylt var.







 Bussen var 10 minuter för senad vipps så kom den .Min tur började och hamnade på busstationen damn' säg nu inte att jag har kommit vilse. Chaffören på bussen föreslog att jag skulle gå in och prata med någon i informationen, jag visade glatt upp adressen jag skulle till (795 John , W Carpenter) Kvinnan sa att jag skulle ta nr 306 som gick utanför om en liten stund. OH well så jag gick ut och då kommer  en äldre man fram till mig och börjar babbla han frågade om jag kom från Frankrike eller Spanien. "No sir im from Sweden" Han frågade vad jag pysslade med här vart jag skulle och everything. Det kändes lite scarry jag känner inte ens mannen och här ska man vara j**** försiktig.
Tillslut kommer bussen och jag kliver på, men denna gång vill jag försäkra mig om att jag kommer rätt.
Än en gång visar jag upp adressen för Chaffören hm det verkar vara rätt.

Men nu svänger vi förbi E Northgate helt plötsligt där vi bor hm inte bra. Hon säger att hon ska följa med mig till stationen kvinnan där hade också gett mig fel information. Vi svänger förbi stationen igen "deja vu upplevelse" kan man kalla det. Denna gång var det en annan kvinna som stod där hon sa att jag skulle behöva ta 308 sweet att jag fick reda på det i tid , nu hinner jag i allafall inte till Yogan, men turen 308 slutade gå vid sex så buss kan man nog inte vänja sig med direkt.
Samma busschafför som följde med mig tänkte visa mig hur man kommer dit, så det blev 1 1/2 timmes bussfärd även kallad "sightseeing" Well kvinnan var snäll som hjälpte mig och hon berättade om sin familj och om allt möjligt. Men som sagt jag får nog hålla mig till bil åkandet tills jag själv skaffar körkort eller nåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

WHATS UR NAME BRO/SIS'?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

WHAT'S UR THOUGHTS?:

Trackback
RSS 2.0