Lite kort och gott

Nu har jag varit hemma i nästan i en vecka och har gjort en heldel här i Texas.
Min älskade mötte upp oss på flygplatsen klockan var då runt elva på kvällen amerikansk tid.
Som jag har saknat honom och det kändes så skönt i ♥ att få träffa honom igen och han kände likadant.
Vi åkte till Walmart för kylskåpet var tomt hemma lol. Jag kan ju säga att jag inte var så jätte hungrig efter all mat som serverats på flyget, så det var ganska svårt att tänka i dem banorna då. Dem här sex dagarna sen jag kom hem har jag hunnit med tre yoga pass , gud vad skönt att vara tillbaka igen its been a while. Det kändes verkligen att man inte hade vart där på ett bra tag, men man kommer snabbt in i det igen. Det var precis som att yoga klockan 03.00 på morgonen fast i själva verket var klockan var amerikansk tid 20.00 jetlagen har satt sina spår. I sverige köpte jag svenska dl mått och lyckades äntligen laga till dem svenska härliga pannkakorna!

stekpannan var så stor så det blev alla möjliga konstiga pannkakor istället.

I lördags efter yoga passet åkte vi till IKEA som ligger i  närheten av babys jobb och det var verkligen en huge byggnad (IKEA} hur stort som helst. Vi käkade på restaurangen direkt när vi  kom dit, det var så roligt att se att allting stod på svenska. Jag åt köttbullar med lingonsylt och gräddsås Anthony käkade kyckling med strips haha verkligen svenskt inte. Köttbullarna smakade verkligen som dem gör i Sverige kanske för att dem nog var importerade därifrån till efterrätt blev det en liten prinsessbakelse ganska god men fryst eftersom att det var den varianten. Annars fanns det gravad lax– smörgåsar räk–smörgåsar m.m. Sen gick vi runt och kollade på själva butiken och fick med oss lite pryls hem som t ex doftljus, våg,påslakan till både Jeremiah och oss, kökshandukar, ett ställ för hushållspapper,skärbrädor Jeremiah fick ett krokodilgosedjur som han gillar skarpt han sover i J spjälsäng. Sen gick vi ner till matbutiken massor av svenska varor fanns det här Köttbullar, kaviar,lingonsylt,kardemummaskorpor,annas pepparkakor m.m U name it








Nya byxor från pappsen



Samma kväll träffar jag Dehvon och Chris dem hämtar upp mig utanför vårat vi drar till en bar, men alla barer ser så stela ut förutom en bar som ser riktigt trevlig ut och som är inspererat av Lusiana där vi beställer in en dryck som heter aligator Drycken ska igentligen vara för två men vi delade den på oss tre och vi fick långa sugrör men usch vad var det för smörja igentligen, undrade vi,  det var ju äckligt sött gick inte att dricka. Vi kallade in servitrisen igen hon skulle spä ut den med vatten hm.. lite bättre, men sen blev det samma sötma igen usch! Men med ännu ett tappert försök provade vi att blanda i två shots haha usch äckligare blev det och det rusade snabbt upp i huvudet. Vi beslöt oss för att beställa in notan och dra till ett karaoke ställe istället. Det var riktigt roligt många var verkligen grymma på att sjunga. Jag sjöng white flag och life for rent med Dido U go swedish girl! Skrek Chris haha. Dehvon sjöng talking about revolution med Tracy Chapman .Chris sjöng en 80– tals låt sen sjöng jag och Dehvon Gabrielles låt Dreams och vi fick en heldel beröm för våra framträdanden det var verkligen jätteroligt vi ska dit igen for sure men då ska Anthony faktiskt följa med. Dehvons mamma kanske ska vara barnvakt för Jeremiah nämligen det vore ju jättebra.


Igår tog vi vårat första familjefoto förutom välkommen till världen fotot förstås Men det var verkligen spännande själva fotograferingen var i lagret på Kroger ni vet matbutiken lol men fotografierna blev jättebra  och fotografen fick Jeremiah att skratta med hjälp av en teddy apa och så gjorde han roliga läten också hahaha. Han fotograferade först hela familjen sen Anthony och Jeremiah sen jag och Jeremiah och sist Jeremiah him self, vi fick se hur resultatet blev på kameran men bilderna får vi om två veckor det såg riktigt bra ut. Ni får se dem då.



View ImageMusic world slams Kanye West over awards outburstGo to fullsize image




MVA  Alltså man fick verkligen skämmas ögonen och öronen ur sig efter Kanye West klev upp på scenen och gjorde det till en disaster och Tsylor till åtlöje, hur kan man sjunka så djupt som celebritie? Jag fattar det verkligen inte, men han avbröt Taylor Swift som vann Best Female Video  Just när hon gör sitt tacktal kommer han upp från ingenstans på scenen
–  the rapper protested Swift's selection and announced that Beyonce, also nominated, should have won because her "Single Ladies (Put a Ring on it)" was "one of the best videos of all time."

I was standing on the stage and I was really excited because I had just won the award," Swift said after Sunday's show at Radio City Music Hall. "And then I was really excited because Kanye West was on the stage. And then I wasn't so excited anymore after that."

Beyonce är en true star som plockade upp Taylor på scen och lät henne avsluta sitt speach Det var så fint gjort.

Kanye var en av mina favoriter , ja nu vet jag inte längre om han platsar listan. Damn you Kanye!


Janet Jacksons uppträdande of the wall, jättebra!

Kommentarer
Postat av: ziza

aaah äntligen blev det familje kort =) nlängtar att få seee.

2009-09-15 @ 22:51:10
Postat av: Isabella

Fan vad nice med karaoke!! Vi maste ga pa karaokebar nar jag kommer till texas! Kul med svensk mat! Da kanske man inte behover skicka till dig haha. Ska bli kul att fa se de nya familjebilderna! Puss love ya Sis'.

2009-09-16 @ 12:44:35
URL: http://isabellamalmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

WHATS UR NAME BRO/SIS'?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

WHAT'S UR THOUGHTS?:

Trackback
RSS 2.0