I'm riding my bike...

Igår började jag jobba kl 16.00 innan dess hade jag inget att göra, jag var hemma med en laptop framför mig och en tom lägenhet ingen musik att lyssna till borde ha städat men kände mig inte ALLS motiverad. Sen gick tiden så sakta. Äntligen var det dags att cykla iväg till jobbet lite uppförsbacke här och där , but i could do it trampa trampa trampa. Och som ni också förstår så finns det ju inte direkt några cykelvägar så man får cykla på gräsplätten brevid motorvägarna. Det är tur att jag har en mountainbike då hehe.. Men på vissa ställen finns det cykelvägar. Jag har också sådan respekt för trafiken vilket gör mig lite extra skraj nu efter att jag nästan blev  påkörd av en bil häromdagen. Ni skulle ha sett mig häromdagen när jag cyklade för första gången till jobbet. Då efter jobbet så tänkte jag < Ja men visst jag har ju tid till yoga great!> Men när jag väl kommer ner på motorvägarna så är trafiken super busy scarry , jag frågade till och med några som gick hur jag skulle göra för att komma över vägen. Dem måste ju trott att jag var knäpp eller något lol. Jag bestämde mig för att fortsätta neråt fast  jag igentligen skulle ha fortsatt framåt , men när jag väl kommer ner så ser jag bara motorvägar överallt och vad som irreterade mig var att yoga studion var precis där , bara att man var tvungen att bli påkörd för att komma dit. Det fanns inte övergångs ställen heller ingen gräsplätt att cykla på hm jag måste göra en research om det här lite nogrannare tror jag. Det slutade med att jag ringde min livlina A jag var så skraj så jag visste inte ens hur jag skulle komma hem. Han var snäll och plockade upp mig cykeln hade avtagbara hjul så det gick. Sen fick jag höra att man kan passera så fort det lyser rött och absolut inte när det lyser grönt. I sverige är det ju tvärtom. Ibland kan man också se en en hand som säger stopp och sen ändras till en vit gubbe då får man passera, men ibland tar det så lång tid att man tror det är något fel på den.

 så här ser vägarna ut ungefär, fast med många fler bilar.


Varför jag cyklar är för att jag inte har haft ett öre på två veckor då måste man offra sig , och nudlar varje dag blää jag kunde spy på det nu. Men på måndag får jag min paycheck ska bli nice.







Kommentarer
Postat av: Anonym

fyy sjutton vad jobbigt med nada cykel vägar!! men du får va försiktig!! baby j lika charmig å sööt som alltid!!! åå du e lika sexig på bilden som i verkligheten ;) lots of love to you and baby j!!! puss puss

2010-01-18 @ 23:24:49

Kommentera inlägget här:

WHATS UR NAME BRO/SIS'?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

WHAT'S UR THOUGHTS?:

Trackback
RSS 2.0