Job training

Min första arbetsdag var förra måndagen den 4 januari det var mycket information att ta in , men roligt var det.
Jag fick skiva upp ost och skinka in the slicer machine , jag fick fylla på allt som behövde fyllas på. Jag fick hacka valnötter tyckte det var helt ok. Det klurigaste är att sprida ut smeten det ska man nämligen göra väldigt graciöst annar bryts crepen, Sen väntar man i trettio sekunder innan man vänder den. Då tänker ni säkert well thats just a peace of cake. Men nää det är det verkligen inte, tänk er att crepen ungefär är tre gånger så stor som en pannkaka och att man har ett svärdliknande trä föremål för att kunna komma under crepen digg in rulla ifrån dig och flip ganska svårt till en början. Nu sex dagar efter har jag hittat tekniken everyday is a challenge. Vi gör inte bara crepes vi gör olika slags sandwishes weet bread or white bread och man ska Alltid ha hanskar på när man sysslar med mat. Vi bakar våra egna krutonger vi gör våra egna såser/dressingar. Vi har även en massa dessert crepes på menyn som : Cinnamon Sugar:
                                   Chocolate ships, cinnamon sugar, walnuts & a scoop of vanilla ice cream.$4,99
                                   
                                   Coffee: Chocolate chips, caramel, chocolate syrup & a scoop of coffe ice cream $4,99

                      

Matiga crepes som: Roma :
                            Sun- dried tomatoes, spinach, pesto & mozarella cheese. $7,29
                           
                            Greek:
                            Chicke, hummus, onions, feta cheese, spinach & sliced black olives $8,99 

Sandwishes: Turkey bistro:
                   Turkey, provolone cheese, avocado,pesto, lettuce, tomatoes,red onion & mayo $7.99
               
                   Chicken salad:
                   Our homemade chicken salad with lettuce & tomatoes (my favourite) $7,99

take a look at the website joanofarccafe.com for more.

Det se dyrt ut men ni ska se hur generösa vi är med innehållet ;)

Jag trivs som fisken i vattnet det här är verkligen ett jobb i min smak ´+ att jag får ha mina percings hihi


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter riktigt trevligt! Det skulle va kul att se dig i action! Imorgon får du lön! Puss

2010-01-14 @ 22:10:34
Postat av: Ida

Vad kul att du fått ett jobb Denise :) hoppas du trivs bra!

2010-01-15 @ 09:18:46

Kommentera inlägget här:

WHATS UR NAME BRO/SIS'?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

WHAT'S UR THOUGHTS?:

Trackback
RSS 2.0